Anbud

B?nder f?r lage butikk i REMA-butikken

10-11-2012 07:00 Reitangruppen Ole Robert Reitan har ved flere anledninger sagt at REMA 1000 ?nsker ? satse mer p? lokalmat. Denne uken har region Midt-Norge startet ?Butikk i REMA-butikken?, hvor lokale b?nder f?r egen mini-butikk inne i butikken for ? selge egenproduserte lokalvarer - i forseglet pose a la Tax Free. Det blir b?de kj?tt, fisk, ost, saft og andre lokalproduserte varer i flere uker fremover.

Ole Robert Reitan har ved flere anledninger sagt at REMA 1000 ?nsker ? satse mer p? lokalmat. Denne uken har region Midt-Norge startet testprosjektet ?Butikk i REMA-butikken?, hvor lokale b?nder f?r egen mini-butikk inne i butikken for ? selge egenproduserte lokalvarer – i forseglet pose a la Tax Free. Det blir b?de kj?tt, fisk, ost, saft og andre lokalproduserte varer i flere uker fremover.
– Matkulturen i Tr?ndelag er tradisjonsrik og levende. Dyktige, lokale produsenter gir gjennom dette prosjektet REMA-kundene et mangfold av spennende produkter, laget av regionens egne r?varer. Vi ?nsker ? bidra til ? gj?re gode, lokale matvarer tilgjengelig for enda flere, og dette er en flott rekrutteringsarena for lokalmat til REMA 1000. Vi h?per dette blir ?morsomt og l?nnsomt? for de lokale produsentene, sier regionsdirekt?r i REMA 1000 Midt-Norge, Brynjar Hovstein.

?Dette fremelsker matkultur?
Aktiviteten kalles ?forseglet pose?, og tilbys gratis for produsentene. Det er den store REMA 1000 Lade Arena som er stillet til disposisjon. Produsentene f?r et eget ?torg? i enden av ferskvaregaten med fire disker og eget lager. Prosjektet gjennomf?res i samarbeidet er med Oi Tr?ndersk Mat og Drikke, og Inge Johnsen, som driver Lian Restaurant har v?rt r?dgiver for REMA 1000 i prosjektet.
– Dette m? v?re den aller beste arenaen for formidling av matkultur, for hvor treffer man vel mer folk enn i en REMA 1000-butikk? Skal vi fremelske mat og matkultur m? vi treffe familiene og de kommende generasjonene, slik at de kan bli like glade i mat som vi er. REMA 1000 gj?r dette fordi de har lyst til ? bli en knallgod ferskvareleverand?r, og da er dette midt i blinken, sier Inge Johnsen.

Produsenter fra hele Tr?ndelag
Aktiviteten er forel?pig over seks uker, og det er produsenter fra hele Tr?ndelag som skal selge sine produkter: Det starter med Rotvoll og Rissa-omr?det, med ?kologisk jus- og saftprodukter fra Corona, iskrem fra Rein og bl?skjell fra Snadder og Snaskum, ogs? f?lger produsenter fra Namdalen, Frosta, R?ros, Lierne og Fosen.
– Vi ?nsker jo ? f? lokalmat ut i butikk, s? da vi ble spurt av REMA 1000 om ? v?re med p? dette, var det et klart JA fra oss. Dette har v?rt kjempespennende. Vi h?per jo at produsentene vil selge godt, og at REMA 1000 opplever det som positivt ved at de for eksempel f?r enda flere kunder, sier prosjektleder for Oi Tr?ndersk Mat og Drikke, Brit Melting.
H?yoppl?slige bilder fra denne saken og flere artikler, finner du p?:
http://www.mynewsdesk.com/no/search/images?query=reitangruppen&utf8=%E2%9C%93

Reitangruppen best?r av fire forretningsomr?der: REMA 1000, Reitan Convenience, Reitan Eiendom og Uno-X gruppen. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel p? 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er p? Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X er basert i Oslo/K?benhavn.
Reitangruppens visjon er ? bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2011 (inkl. franchiseomsetning) for 64 milliarder kroner, sysselsetter 32.000 mennesker i Skandinavia og Baltikum, og er med dette blant Norges ti st?rste selskap.

315000

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy