Energi

Ford begynner ? se resultatene av den sterke varebilsatsingen.

Med en markedsandel p? 11% hittil i ?r har Ford tatt en meget klar 2.-plass p? nyttekj?ret?ystatistikken i Norge viser tall fra Opplysningsr?det for Veitrafikken (OFV). I mars alene var Fords markedsandel 11,8%, som er en vekst p? ca. 46% sammenlignet med samme m?ned i 2013, og i siste uke av m?neden tok Ford 17,8% av markedet for varebiler med totalvekt inntil 3,5 tonn.
Dermed kan Ford fastsl? at den intensiverte satsingen p? nyttek?ret?y n? begynner ? gi merkbare resultater. Et viktig moment i dette er ansettelse av Johnny L?vli som salgssjef for nyttekj?ret?y hos Ford Motor Norge. L?vli er 48 ?r og har blant annet 8 ?rs fartstid som salgssjef for nyttekj?ret?y- og storforbrukermarkedet hos Opel Norge.
L?vli og de norske Ford-forhandlerne har til disposisjon en total fornyelse av Fords varebilprogram, fra den lille Ford Courier til en 2-tonns Ford Transit og ikke minst Ford Ranger.
For vel ett ?r siden ble Transit Custom lansert og ble samme ?r k?ret til ?rets Internasjonale varebil 2013, og har i Norge opplevd en salgsvekst hittil i ?r p? nesten 70% sammenlignet med fjor?ret i et varebilmarked som har g?tt tilbake med ca. 10%.
En annen fersk nyhet er Transit Connect, som ble k?ret til ?rets internasjonale varebil i 2014, og ligger rett bak Ford Custom p? OFV?s salgsstatistikk.
Nye 2-tonns Ford Transit er n? p? vei til Norge, og i tillegg til klasseledende varebilegenskaper, vil denne modellen kunne leveres med firehjulsdrift.
Nevnes m? ogs? den lille varebilen Transit Courier. Den lanseres i Norge i juni og blir alene i sin klasse p? det norske nyttekj?ret?ymarkedet. If?lge Fords nyansatte salgssjef for nyttekj?ret?y vil Transit Courier v?re et unikt produkt med stort potensiale p? det norske varebilmarkedet.
L?vli har ogs? stor tro p? Ford Ranger, som ble k?ret til ?rets internasjonale pickup i fjor. – Den er dessuten den enste pickupmodellen p? markedet som har oppn?dd 5 stjerner i Euro NCAP?s sikkerhetstest. Dette, samt Euro NCAP-utmerkelsene p? de ?vrige nyttekj?ret?y hos Ford, er en viktig betryggelse for v?re eiere og brukere, fastsl?r han.
– Det som er spesielt interessant ? registrere, er at det valget Ford n? har gjort med en sterk og fremtidsrettet satsing p? sine nyttekj?ret?y n? begynner ? gi en uttelling som skaper sterk entusiasme b?de blant v?re kunder og v?re forhandlere, fastsl?r Steve Kimber, administrerende direkt?r for den norske Ford-import?ren.
– Men, legger Kimber til, – satsingen dreier seg ikke bare om produkter. Like viktig er det fokus vi og v?re forhandlere har p? et serviilbud som er rettet mot ? dekke nyttekj?ret?ykundenes spesielle behov.

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.0400

Similar Posts