Ford har n? offentliggjort motoreffekt og ytelser for nye Ford Mustang.

N?r Ford Mustang kommer til Europa vil den ha den nye 2.3-liters EcoBoost-motoren som utvikler 310 HK og et dreiemoment p? 435 Nm, mens den muskul?se V8-motoren p? 5 liter gir 435 HK og 540 Nm dreiemoment.

Nye Mustang har ogs? uavhengig for- og bakhjulsoppheng og et avansert lettvektkarosseri med omfattende bruk av h?ystyrkest?l og aluminium som bidrar til fremragende kj?reegenskaper og kj?rekomfort.
Ford vil p? et senere tidspunkt oppgi de endelige spesifikasjonene for Ford Mustang-modellene for Europa.
– Mustang handler om ytelser, og oppgraderte bremse- og chassispakken som er standard p? biler som kommer til Europa gir v?re kunder det de er p? jakt etter rett fra fabrikken, sier Dave Pericak, Mustangs sjefsingeni?r.
Dette er et globalt bilikon med ni millioner solgte eksemplarer siden lanseringen i 1964 og verdens mest popul?re kj?ret?y med 7 millioner “likes” p? Facebook og over 3.200 opptredener p? film og TV.
Avansert motorteknologi
Den nye 2.3-liters EcoBoost-motoren ble spesifikt konstruert for nye Mustang for ? gi de egenskapene eierne vil ha n?r det gjelder ytelser og drivstoffeffektivitet.
– EcoBoost-motoren leverer solide ytelser der Mustang-sj?f?ren forventer det, uansett bilens hastighet. Det vil i praksis si en bred og flat dreiemomentkurve og fantastisk kj?rbarhet under alle forhold, sier Scott Makowski, leder for gruppen som konstruerte EcoBoost-motoren.
Med en kompakt motor som utvikler 135 HK og 189 Nm dreiemoment pr. liter var h?y grad av driftssikkerhet en kritisk m?lsetting.
5.0-liters V8 motoren kommer med en rekke komponenter som hjelper den ? puste, spesielt ved h?yere hastigheter. F? luft inn og eksos ut av sylindrene er n?kkelen for ? generere mer hk og dreiemoment fra alle motorer. Det har ogs? v?rt fokuset ved utvikling av denne V8-motoren som har:
St?rre innsugsventiler
St?rre eksosventiler
Endret innsugskamaksel
Endret eksoskamaksel
Stivere ventilfj?rer som sikrer at ventilene stenger helt ved h?yt turtall
Ny topp utforming ? Justerte innsugs- og eksoskanaler gir en rettere vei til ventilene for mindre restriktiv innsug- og eksosflyt og det er gjort plass for st?rre ventiler.
Lettere, smidde, sinter r?der som er mer holdbare ved belastning p? h?yt turtall.
Redesignede stempler ? dypere nedfellinger i stemplene gir plass til st?rre ventiler
Rebalansert smidd veivaksel for ? supportere belastning p? et h?yere turtall
Med uavhengig hjuloppheng foran og bak vil nye Mustang gi ytelser av verdensklasse b?de n?r det gjelder dynamiske egenskaper og kj?rekomfort. B?de motorpanser, forskjermene og en rekke komponenter i understellet er laget av aluminium for ? senke vekten og forbedre vektbalansen.
Selv deler laget av st?l og andre materialer, som de hule stabilisatorstagene bak og de nye setene er intelligent konstruert for ? innfri ytelsesstandardene samtidig som vekten holdes nede.
Mustang Fastback med 2.3-liters EcoBoost-motor har 52% av vekten over forhjulene mens en tilsvarende bil med V8-motor har 53% av vekten over forhjulene.
Egenvekten for en USA-spesifisert Mustang med 5-liters V8-motor er 1691 kg, mens et fastback-karosseri med 2,3-liters EcoBoost-motor og automatgir veier 1598 kg.
Oppgraderte brems- og chassispakker
B?de 2.3 l. EcoBoost og 5.0 l. V8 modellene vil f? en oppgradert bremsepakke som standard for det europeiske markedet. Pakkene inneholder:
2.3-liters EcoBoost: 4 stemplet, 46 mm calliper foran med 352 mm bremseskiver. 45 mm calliper bak med 330 mm bremseskiver.
5.0-liters V8: 6 stemplet, 36 mm Brembo calliper foran med 380 mm bremseskiver. 45 mm calliper bak med 330 mm bremseskive.
Mustang 2.3-liter og 5.0-liter modellene for Europa vil ogs? ha en oppgradert chassispakke som standard. Denne inneholder:
Stivere fj?rer, foringer og oppgraderte st?tdempere bak
Ekstra kj?lekapasitet for holdbarhet ved h?y belastning
K-brakett forsterkning mellom st?tdempert?rn og karosseri
Tykkere stabilisatorstag bak
Unikt oppsett for ABS, ESP og elektrisk servostyring
# # #

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.034300

Authors

Related posts

Top