Ford planlegger tredobling av EcoBoost-produksjonen innen 2015.

Bilder (h?y- og lavoppl?selige) til saken kan lastes ned fra: http://1l-ecoboost.fordmedia.eu/
Ford of Europe arbeider n? ut fra en plan om mer enn tredobling av produksjonen av biler utstyrt med den drivstoffeffektive og kraftige EcoBoost-motoren, fra 141.000 i fjor til ca. 480.000 i 2015. Over 300.000 av disse bilene vil etter planen v?re utstyrt med den nye 1.0-litersmotoren.
Ford of Europe arbeider n? ut fra en plan om mer enn tredobling av produksjonen av biler utstyrt med den drivstoffeffektive og kraftige EcoBoost-motoren, fra 141.000 i fjor til ca. 480.000 i 2015. Over 300.000 av disse bilene vil etter planen v?re utstyrt med den nye 1.0-litersmotoren.
Ford of Europe arbeider n? ut fra en plan om mer enn tredobling av produksjonen av biler utstyrt med den drivstoffeffektive og kraftige EcoBoost-motoren, fra 141.000 i fjor til ca. 480.000 i 2015. Over 300.000 av disse bilene vil etter planen v?re utstyrt med den nye 1.0-litersmotoren.
Fords h?yteknologiske globale familie av EcoBoost-motorer kombinerer turbolading, direkte drivstoffinnspr?yting og variable ventiltider b?de for innsug- og eksosventiler. Resultatet er kreftene til en stor og drivstoffeffektiviteten til en liten motor.
Ford planlegger ? bygge 800.000 biler for det europeiske markedet utstyrt med 1.0-liters EcoBoost-motor i perioden 2012-2015. Til sammen vil det bli bygget 1,3 millioner EcoBoost-motorer av alle st?rrelser for europeiske biler i denne perioden.
V?re EcoBoost-planer er aggressive, men vi tror at etterhvert som kundene opplever denne motorfamilien vil de forst? hvorfor, sier Sherif Marakby, Ford of Europes sjef for drivlinjer. – Dette er en innovasjon i en helt egen klasse, og 1,0-litersmotoren er uten konkurranse hva gjelder forholdet mellom effektivitet, krefter og raffinement.
Antall Ford-modeller med EcoBoost-motorer vil fordobles, fra 5 til 10, fram til 2015, da over halvparten av Ford of Europes bensindrevne biler vil ha denne motortypen.
EcoBoost ble lansert i Europa sent i 2010 med et sylindervolum p? 1.6- og 2.0 liter. Den minste ble levert til C-MAX mens begge var tilgjengelig i S-MAX-, Galaxy- og Mondeo. I 2011 ble ogs? Focus tilgjengelig med EcoBoost-motorer.
I ?r kom den 3-sylindrede 1,0-liters EcoBoost-motoren, som har h?stet omfattende ros blant europeiske motorjournalister for drivstoff?konomi som er best i sin klasse og overraskende ytelser og raffinement. Ford Focus var f?rst ute med denne motorvarianten, som i l?pet av ?ret ogs? gj?res tilgjengelig i C-MAX og nye B-MAX. Dernest lanseres den i en rekke andre Ford-modeller.
Populariteten og utvidelsen av EcoBoost-serien gir grunnlag for en produksjonsvekst til 330.000 enheter neste ?r, det vil si 44 % av alle Ford of Europes bensindrevne biler. Ford of Europe regner for ?vrig med ? bygge ytterligere 800.000 EcoBoost-motorer i ?ret for markeder utenfor Europa innen 2015, opp fra 90.000 i 2011.
– Enten det er 1-literen p? 125 HK eller 2-literen p? 250 HK i den kommende Focus ST, leverer EcoBoost en kombinasjon av drivstoffeffektivitet og ytelser som ville blitt sett p? som en ren umulighet for en bensinmotor for bare noen ?r siden, sier Barb Samardzich, visepresident for produktutvikling hos Ford of Europe. – De har ytelsene, raffinementet og dreiemomentet som kundene vil ha, og med drivstofforbruket til en mindre motor.
Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.0000

Authors

Related posts

Top