Hyundai med ny modell for det kinesiske markedet

Hyundai har verdenspremiere p? sin nye bil p? 2013 Auto Shanghai. Modellen er en forh?ndsvisning av den nye middelsstore familiesedanen Mistra, som skal produseres eksklusivt for det kinesiske markedet. Hyundai viser herved sin ?kende innsats for ? bli en ledende merkevare i Kina.
Mistra befinner seg st?rrelsesmessig mellom Sonata og Elantra, og reflekterer kinesiske kunders behov og preferanser gjennom utviklingsprosessen. Det er forventet at modellen vil h?yne Hyundais posisjon i Kinas mellomsegment. Produksjonen av Mistra starter senere dette ?ret.
Hyundai kom forholdsvis sent inn p? det kinesiske markedet, med etableringen av Beijing Hyundai Motor Co. (BHMC) i 2002. BHMC er en 50-50 joint venture mellom Hyundai Motor og Beijing Automotive Industry Holding Co. Hyundai har vokst raskt de siste ti ?rene og blitt ett av Kinas velkjente merker, derav betegnelsen “Hyundai Speed” i media.
Hyundai viser ogs? Grand Santa Fe, hydrogenbilen ix35 og Sonata hybrid, samt i tillegg luksusmodellen Equus og konseptbilen HCD-14 Genesis i Shanghai. Equus har f?tt et ansiktsl?ft, og blir lagt ut for salg i Kina i l?pet av de neste m?nedene.
2013 Auto Shanghai (Shanghai International Automobile Industry Exhibition) foreg?r mellom 21. og 29. april 2013.
Ytterligere detaljer fremg?r av vedlagte pressemelding.
Hyundai Motor Company i Korea er verdens fjerde st?rste bilprodusent med over 80.000 ansatte. Hyundai er representert i 193 land med rundt 6.000 forhandlere. I Norge har selskapet rundt 65 forhandlere, og har solgt over 80.000 biler siden Hyundai ble lansert p? det norske markedet i 1992.
Vedlagte filer

Authors

Related posts

Top