Motor

Nye 2-tonns Transit er best i klassen p? eierskapskostnader og lastekapasitet.

Fords nye 2-tonns Transit nyttekj?ret?yserie vil gi klassens laveste eierskapskostnader og beste lastekapasitet n?r den kommer p? markedet i Norge v?ren 2014.
Transit har ogs? klassens beste drivstoffeffektivitet med sine ECOnetic-modeller, og byr i tillegg p? betydelig reduserte vedlikeholds- og reparasjonskostnader, fremragende slitestyrke, ?kt lastekapasitet og smarte lasteroml?sninger.
Den nye modellen er en del av en total fornyelse av Fords nyttekj?ret?yprogram for Europa, og lanseres i tillegg til Transit Custom og Transit Connect, som er ?rets internasjonale varebiler for 2013 og 2014, pluss Transit Courier, som ogs? kommer i 2014.
– Fords flaggskip 2-tonns Transit setter nok en gang standarden i klassen ved ? redusere eierkostnadene, flytte mer last pr. tur og lansere verdifulle nye teknologier, sier adm. direkt?r Steve Kimber hos Ford Motor Norge. – Alt dette sammen med det enorme modellutvalget og naturligvis den legendariske Transit-styrken.
Ford feiret tidligere i ?r Transit nr. 7 millioner siden lanseringen av dette ikoniske merket i 1965.
Fremragende eierskapskostnader,
effektive drivlinjer og velkjent Transit-t?ffhet
Transit ECOnetic-modellene leverer klassens laveste CO2-utslipp p? 169 g/km (med 100 km/t fast hastighetsbegrenser), som tilsvarer et drivstofforbruk fra 0,64 l/mil. I forhold til dagens Transit ECOnetic er dette en reduksjon av drivstofforbruket p? 6%.
Kreftene kommer fra en unikt kalibrert 2.2-liters Duratorq TDCi dieselmotor p? 125 HK utstyrt med Auto-Start-Stop og Fords innovative akselerasjonskontroll. Transit ECOnetic-serien best?r n? av seks forskjellige varebilmodeller med totalvekt p? opp til 3,5 tonn.
?vrig Transit-modeller har den drivstoffeffektive 2.2-liters Duratorq dieselmotoren p? 100, 125 og 155 HK, og en 6-trinns manuell girkasse. Kundene kan ogs? bestille en 125 eller 155 HK HDT6 motor som innfrir Euro HDT VI-utslippsstandard.
Den nye Transit-serien kan leveres med for-, bak- og firehjulsdrift. Den byr ogs? p? serviceintervaller som er utvidet til 2 ?r/50.000 km, med tidsforbruket ved driftsettersyn over 150.000 km redusert fra 5,4 til 4,2 timer.
Fords analyse av 23 reparasjonstider viser at den ogs? er klasseledende for ikke-planlagt vedlikehold og reparasjoner. Eksempelvis er arbeidstiden for reparasjon av skivebremsene p? bakhjulene redusert fra 2,6 til 1,3 timer. Kostbar feilfylling av drivstoff unng?s med det unike Ford Easy Fuel-systemet, som er standard p? Transit.
Den nye modellens enormt sterke karosserikonstruksjon best?r av h?ystyrke og ultrah?ystyrke boronst?l, og har en omfattende 12-?rs garanti mot gjennomrusting.
Med Fords ultrakrevende testprogram for kommersielle kj?ret?y har nye Transit tilbakelagt 11 millioner km i Europa og Nord-Amerika, noe som tilsvarer 275 ganger jorda rundt ? med over 500.000 km kj?rt av Transit-kunder p? vanlig vei.
For f?rste gang har ogs? den nye modellen gjennomg?tt ekstreme styrketester som sikrer at kj?ret?y vil oppf?re seg p? en forutsigelig m?te dersom det utsettes for de verst tenkelige former for sammenst?t, som ? treffe en 14 cm h?y fortauskant i 60 km/t.
Bedre kapasitet og fleksibilitet
Nye Transit har opptil 11 % mer lasteplass enn utg?ende modell og en serie innovative lasteromfunksjoner som sikrer enklere og tryggere transport av varer.
Det moderne varebileksteri?ret skjuler et lasteomr?de som kan frakte standard bygningsmaterialer som r?r og plater, med mer vertikale sidevegger og praktiske d?r?pninger. Eksempelvis har sided?ren en klasseledende d?rbredde p? 130 cm, som muliggj?r lasting og lossing med gaffeltruck.
Gjennomg?ende er lastevolumet ?kt med ca. 10% sammenlignet med utg?ende Transit: for eksempel er L2-varebilens maksimale volum ?kt fra 10,3 til 11,2 m3, og muliggj?r frakt av fire Europaller og varer med en lengde p? 3,0 meter langs gulvet. Den st?rste Jumbo-varebilen kan for sin del svelge 15,1 m3 last.
Varebilene er tilgjengelig tre forskjellige lengder, to takh?yder og totalvekter p? opptil 4,7 tonn. Smarte nye funksjoner er n? inkludert:
Integrert stigtrinn p? bakre st?tfanger med klasseledende trinnh?yde
Slitesterkt plastplate p? gulvet med 10 cm h?ye kanter som forenkler renholdet inne i bilen
DIN/ISO surrekroker i sideveggene som s?rger for at gulvet er uten hindringer
LED lasterombelysning som gir optimalt arbeidslys
I?ynefallende dekaler som varsler annen trafikk dersom bakd?rene st?r ?pne
3.5-tonns tilhengerkapasitet p? 350 HD-modeller
Ytterligere Transit-varianter inkluderer 8/9 seter personbil, pluss chassis med enkelt og dobbelt f?rerhus. Et nytt SuperJumbo chassis gir plass til 5 m lasteplan eller p?bygg og Transit Fabrikkbygget buss kan leveres med 17 eller 18 seter.
Overlegen sj?f?rkomfort, avanserte teknologier
F?rerhuset er betydelig rommeligere enn p? utg?ende modell, med ?kt skulderbredde, takh?yde og sikt, og med en mer komfortabel kj?restilling, blant annet som f?lge av fireveis regulerbart ratt.
Interi?ret, med sitt elegante instrumentpanel, har ogs? et stort antall intelligente oppbevaringsplasser, inklusive en hylle i full bredde under taket og et stort og skjult oppbevaringsrom under passasjersetet. En 230 V elektrisk kontakt kan brukes til ? lade verkt?y eller b?rbart datautstyr uten behov for spesielle adaptere.
Ford ingeni?rer har konstruert kj?ret?yet til ? gi klasseledende dynamiske egenskaper, med mer personbillignende kj?reegenskaper b?de i bygater og ute p? hovedveiene. F?rerhuset er ogs? betydelig mer raffinert, med redusert st?yniv? og forbedret kj?rekomfort.
Det er ogs? lagt inn en rekke bekvemmelighetsfunksjoner p? linje med Fords nyeste personbiler, som Ford SYNC med stemmeaktivert kommunikasjon og den innovative AppLink ? der sj?f?ren kan kontrollere sine favorittapper til smarttelefon med stemmen.
En annen unik Ford SYNC teknologi er N?dhjelpassistanse, som automatisk vil anrope den lokale redningstjenesten dersom det oppst?r en ulykke der en kollisjonspute l?ses ut.
Andre teknologier som vil hjelpe sj?f?ren gjennom en lang og krevende arbeidsdag er blant annet :
Adaptiv Cruisekontroll, med frontvarsling
Filskiftevarsling og f?reroppmerksomhetsoverv?kning
Ryggekamera med tilhengeroverv?kning
Statiske kurvelys
Dekktrykkoverv?kning
Kj?ret?yet har ogs? den nyeste elektroniske stabilitetskontroll-teknologien med innovative egenskaper som kurvekontroll – et Ford-utviklet system som vil gi en stabil fartsreduksjon dersom det kj?res for hurtig inn i en sving ? sammen med adaptiv lastekontroll, krengningskontroll, tilhengerstabilisator og bakkestartassistanse.
Nye Transit bygger p? en spissteknologisk global plattform, og den Europeiske versjonen skal bygges i Ford Otosan-fabrikken i Tyrkia, med salgsstart tidlig i 2014.
# # #
* De angitt forbruks- og CO2 -tall er m?lt i henhold til tekniske krav og spesifikasjoner i nyeste utgave av EC 715/2007. . Tallene kan skille seg fra tallene for drivstoff?konomi fra andre deler av verden p? grunn av forskjellige kj?resykluser og forskrifter.

Om Ford Motor Company
Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler p? over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker p? verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedr?rende Fords produkter, vennligst bes?k www.ford.no
Ford Europa er ansvarlig for ? produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kj?ret?yer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den f?rste Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 ? samme ?r som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.01800

Similar Posts