Yrkesfiske

Shell tester nytt butikkonsept

Deli2go er navnet p? et nytt konsept fra Shell som setter fokus p? digital informasjon, kvalitetsmat og bilpleieprodukter. I f?rste omgang testes deli2go ut p? tre bensinstasjoner p? ?stlandet.
Gjennom sine 100 ?r i Norge har Shell v?rt en viktig akt?r i utviklingen av bensinstasjonen slik vi kjenner den i dag. Mat har lenge v?rt i fokus p? Shell sine stasjoner, fra de enkle p?lsekokerne p? 70-tallet og frem til dagens avanserte fastfood-konsepter.
Bransjen er i stadig utvikling, og for ? bestemme hvordan fremtidens stasjoner skal se ut, testes nye konsepter. Shells nye konsept deli2go har fokus p? kvalitetsmat man kan spise mens man er i farta. I tillegg handler konseptet om ? l?fte frem bilpleieprodukter, og ? hjelpe kunden med ? finne de riktige produktene blant annet ved hjelp av QR koder og ny merking.
? deli2go skal tilby flere nye matvarer og et annet butikkmilj? for kundene. Dette er et internasjonalt pr?veprosjekt og vi har for ?yeblikket tre stasjoner i Norge som er med i testen, forteller retaildirekt?r Anita Bak?s S?rlundsengen i Shell.
Noe for alle
deli2go gir plass til eksklusive kakeprodusenter, men som ellers p? Shells stasjoner, vil kundene ogs? kunne velge sunne alternativer. Her er det i tillegg lagt stor vekt p? et variert og urbant kaffetilbud med blant annet iskaffe og chai latte.
S?rlundsengen forteller at siden prosjektet er en test, vil man kunne oppleve utvikling og variasjon i tilbudet, men mye er ogs? fastlagt og en del av strategien.
? V?rt st?rste fokus er kvalitet p? maten vi serverer. I tillegg legger vi opp til at det skal v?re mat som er enkel ? ta med seg mens du er i farta, sier hun.
Bilrekvisita med QR koder
Deli2go handler ogs? om ? gj?re det lett for kundene ? orientere seg i tilbud og varer. Dette skjer blant annet ved hjelp av kommunikasjon via skjermer og QR koder.
? I deli2go butikkene har vi l?ftet frem bilpleieprodukter, og har lagt opp til at det skal v?re lettere for kundene ? orientere seg i forhold til hva de trenger. Her pr?ver vi ogs? ut det ? gi kundene ekstra informasjon via QR koder. S? i hyllen for bilpleie finner du en QR kode ved produktene, slik at du kan lese mer dersom du ?nsker det og f? hjelp til ? velge riktig.
De tre stasjonene som er med i testprosjektet er Shell Marienlyst i Oslo, Shell Fokser?d ved Sandefjord og Shell Sollibrua ved Sarpsborg.
1200

Similar Posts